Locka kunder med dina fördelar

Locka kunder med dina fördelar

Vad får din kund ut av att anlita just dig? Står dina fördelar med i din text eller beskriver du bara produktens egenskaper?

Så började nyhetsbrev nummer tre som jag skickade ut i slutet av februari. Vill tacka för den varma mottagningen och alla nya som valde att prenumerera innan detta utskick. Att locka nya kunder med dina fördelar istället för egenskaper var mitt andra tips i serien ”Skriva en intresseväckande text till dina kunder.

Om du undrar hur detta tips kan hjälpa dig kan du läsa texten som fanns i nyhetsbrevet här under. Du kan också se nyhetsbrevet i sin original-layout på Pinterest. Där kommer jag i fortsättningen lägga ut alla nyhetsbrev med en länk till bloggen efter att de har skickats ut till alla mina prenumeranter!

God läsning och ta gärna kontakt med mig om jag kan hjälpa dig med din text!

Dina fördelar är viktigare än din produktbeskrivning

Vad får din kund ut av att anlita just dig? Står dina fördelar med i din text eller beskriver du bara produktens egenskaper?

Detta kan vara lite klurigt och är inte ovanligt att missa. Men om din tjänst inte är unik kan din kund lika gärna välja någon annan på marknaden, om du inte nämner dina fördelar.

Det är viktigt att argumentera för varför kunden ska välja just dig. En fördel är hur din produkt/tjänst kan underlätta för kunden. Kunden är alltid mer intresserad av vad tjänsten kan ge dem än hur den är uppbyggd eller fungerar.

Ett exempel kan vara en massageterapeut. Hon kan välja att skriva om vad hennes tjänst innehåller som massage av skuldror och nacke.
Men bättre är att hon väljer att beskriva upplevelsen och vad kunden får ut av en massage. Som att bli av med stress, stela muskler och få en förbättrad blodcirkulation. Detta talar mer till kunden som alltid vill veta vad den får när den beställer en tjänst.

Vill du ha hjälp med att ta fram dina fördelar?
Kontakta mig så kan vi ta fram dem tillsammans!

Sponsor-Art-Delight§Sponsor-Art-DelightSponsor för första gången

Den 15 februari sponsrade jag för första gången en välgörenhetsutställning. Till förmån för utsatta i Burundi, Tchad och Swaziland. 50 % av alla förtjänster gick direkt till SOS Barnbyar och Läkare utan gränser. Jag var glad att kunna bidra med att skriva pressmeddelandet och en artikel för kulturtidningen Zenit.

Behöver du ett pressmeddelande? Skicka ett mail så hjälper jag dig gärna.

 

Jag hoppas du fann dessa tips givande. Om du har ett skrivtips eller en åsikt om mitt, skriv gärna en kommentar.  Nästa nyhetsbrev kommer att skickas ut den 26 mars. Anmäl dig enkelt till höger i min sidospalt!