Att skapa en personlig ”Om” sida

Vad vill dina kunder veta om dig?

I veckan satt jag och letade efter nya webbyråer. Och det slog mig att jag endast tog kontakt med dem som hade en välkomnande ”Om oss” sida.
I förra nyhetsbrevet skrev jag om ett enkelt tips för att relatera till dina läsare och nu fortsätter vi på det spåret.

Ge personlighet till din ”Om oss” sida

Din ”Om oss” sida är ditt bästa verktyg för att skapa en kontakt med din kund. Här kan du berätta vem du är, varför du driver ditt företag och dess historia. Många missar idag att berätta detta, samtidigt som de låter bli att visa upp personerna bakom företaget. Detta är ett stort misstag då vi snabbare tar kontakt, om vi vet vem vi kontaktar. Gör inte du det?

Skriv vem som jobbar på företaget i dag tillsammans med deras yrkesroll och kontaktuppgifter. Du kan även lägga upp leende bilder på alla inom företaget. Bilderna ger ditt företag mer trovärdighet, samtidigt som du gör det enklare att ta kontakt med rätt person.

Slösa inte hela ”Om oss” sidan på fakta om företaget. Här du kan bli lite mer personlig och berätta vem du är. Speciellt om företaget endast består av dig. Men kom ihåg att hålla det till information som du tror din kund vill veta.

Börja med något enkelt

Om du nu blivit inspirerad att ändra runt i din egen sida, men vet inte var du ska starta.
Börja med något enkelt: Skriv ut vem kunden mailar. Om redan står kanske nästa steg är en fin bild på dig som kunden kan relatera till!

Vill du läsa läsa mer? Läs inlägget där jag tipsar om vad du ska undvika på din ”Om oss” sida!

Nätverka-i-Göteborg-Anna-Lerneryd-Syns-du-inte-i-nätverkssvängen-så-finns-du-inteIntervjuad i Göteborgsposten!

Den 11 maj publicerade Göteborgsposten ett reportage om mig och min blogg ”Working with Tea” om nätverkande i Göteborg. Det känns otroligt kul att bli uppmärksammad för mitt skrivande av Lotta Hohner.

Behöver du något skrivet till ditt event eller hemsida, kontakta mig gärna!