Webbplats till Narratio AB

webbplats till Narratio-AB

Ett lugnt och trevligt första intryck kan räcka långt när man arbetar som psykoterapeut. Tillsammans med ett antal utvalda funktioner var detta vad Narratio AB ville uppnå med sin nya uppdaterade hemsida.

En plats för viktig information

Hos Narratio.se kan du idag läsa om företagets tre verksamheter; Psykoterapi, Handledning och utbildning. Men i linje med Narratio ABs önskemål förmedlar den nya hemsidan mer än bara information om företaget och dess tjänster.

Nu kan du därför läsa om terapiformen Kognitiv Beteende Terapi och de vanligaste problem det kan hjälpa dig med. Utöver detta finns även information om Konsumentskydd, då begreppen KBT och terapeut inte är skyddade genom lagstiftning. Därför kan många kalla sig terapeut utan en korrekt utbildning och göra mer skada än nytta. Gå därför alltid till en legitimerad psykoterapeut som har rätt grund- och vidareutbildning. I slutändan fick Narratio Ab en uppdaterad, enkel och användarvänlig hemsida.

”Jag har haft nöjet att arbeta med Copy & Kod för framtagning och uppdatering av min hemsida, www.narratio.se. Det har varit ett lätt samarbete där Anna Lerneryd har varit aktiv, snabb och också kunnat svara på mina frågor ang layout, bilder mm på ett för mig begripligt sätt.”
Per Karlsson – Narratio AB

En användbar webbplats

För att hålla sidan levande och göra den användbar för både nya och nuvarande klienter är den utrustad med en blogg, samt en en sida där varje klient kan ladda ner viktiga formulär som kommer till god användning under samtal och egenstudier.

Några av funktionerna på Narratio ABs nya hemsida är:

  • En enkel bloggfunktion som syns från förstasidan
  • Kontaktformulär som följer med på varje sida för att enkelt kunna ta kontakt
  • Separat sida för nedladdning av formulär i pdf
  • Fast bakgrund med naturbilder tagna av Narratio AB
  • Säkerhetsplugin för att stoppa spam och felaktiga inloggningsförsök

Read More

Text till Scandgross nya webbplats

textmaterial-till-Scandgross

För Scandgross är ord som ekologisk, miljövänlig och kvalitetsprodukt stommen i  företaget. Det berättar Ausra Karlsson för mig när vi första gången möts över en kopp te.

Hon har startat handelsagenturen Scandgross och håller just nu på att bygga dess webbplats. Men hon skulle vilja ha hjälp med texten.

Vilka är Scandgross?

Scandgross startades med syftet att leverera nya varumärken med hög kvalitet till den svenska marknaden. Företaget har idag samarbeten med flera litauiska klädtillverkare som uppfyller de miljö- och kvalitetskrav som ställs i Europa, både vid tillverkning och leverans. För Ausra är det viktigast att Scandgross etiska och miljövänliga budskap syns tydligt på webbplatsen.

”För oss är de ett måste som visar hur väl vi kan ta hand om vår miljö. När många nyhetskällor rapporterar om farliga kemikalier i både mat och kläder väljer vi därför att leverera kläder från ekologiskt certifierade klädföretag.”
Ausra Karlsson

Kortfattat om uppdraget

Uppdraget blev att beskriva handelsföretaget Scandgross som företag, men även presentera dess samarbetspartners och de fördelar deras kollektioner erbjuder slutkunden. Efter två möten och en del efterforskning om Scandgross samarbetspartners blev slutprodukten ett antal texter som  Ausra var nöjd med.

Scandgross om Copy & Kod

”Att anlita Anna det var bästa steg som jag kunde göra. Jag behövde en professionell hemsida och jag fick det. Anna skrev och redigerade texter till hemsidan och lyfte fram viktiga sökord i texten. Att anlita Anna var en god investering då mina kunder nu kan hitta min hemsida lättare och ta del av den viktiga informationen om mitt företag och mina varor på korrekt svenska. Jag kommer att fortsätta anlita Anna till mina andra projekt.”

Ausra Karlsson – Scandgross AB

Efter avslutat uppdrag har Scandgross fortsatt att lägga till både nya samarbetspartners och texter till webbplatsen. Då det verkar gå framåt för Scandgross gratulerar jag och ser fram emot att arbeta tillsammans med dem igen i framtiden.

Read More

Pressmeddelande för Art Delight

Pressmedelande-Art-Delight-Event-&-Marketing

Mindre än tre procent av Sveriges befolkning känner idag till de katastrofer som pågår i Burundi, Swaziland och Tchad. Den 15 februari inleder Susanne Wigholm, grundare av ArtDelight Event & Marketing, en välgörenhetsutställning med flera medverkande konstnärer för att öka medvetenheten.

Sponsor för första gången

Så började jag när jag skulle skriva pressmeddelande till Susanne Wigholms välgörenhetsutställning. Det här var första gången jag sponsrade ett event med mina tjänster och jag vill tack Susanne som bad mig. Att stå som sponsor var en ny upplevelse och det kändes bra att jag kunde stödja ett så bra initiativ. Pressmeddelande gick ut och mottogs väl av både tidningar och nätsajter. Konstutställningen varade i ca en vecka där 50 % av all såld konst gick direkt till SOS barnbyar och Läkare utan gränser.

Pressmeddelandet som blev kulturartikel

Efter några dagar fick Susanne en begäran om jag kunde skriva om pressmeddelandet till en artikel för att publiceras Kulturtidningen Zenit. Vilket var riktigt kul och jag så gärna gjorde.

Inspirationen till utställningen

Inspirationen till utställningen fick Susanne till stor del från en reportage-serie vid namn ”Kriserna vi glömde”. Reportaget handlade om tre stater i Afrika där barndödligheten, våldtäkter och AIDS är som högst och kunskaperna om katastrofen är som lägst.

Efter att själv ha läst artikelserien fastnade jag för hur få av oss i Sverige som känner till dessa hemskheter och hur ojämnt världens problem rapporteras. Och valde att öppna pressmeddelandet med en stark statistisk sanning som tagit fram av reportrarna i reportageserien. I slutändan blev välgörenhetsutställningen en succé. Susanne Wigholm fick glädjen att kunna skicka iväg ett välbehövligt bidrag till SOS Barnbyar och Läkare utan gränser. Läs vidare på Art Delights egen hemsida och se videon ihopklippt från utställningen.

Read More